Piotr Stróż Piotr Stróż
967
BLOG

"czy samolotem tym był Tu-154 M nr 10"

Piotr Stróż Piotr Stróż Rozmaitości Obserwuj notkę 6

"czy samolotem tym był Tu-154 M nr 10"

czytamy w Komunikacie na stronie www.npw.gov.pl/491-Prezentacjanewsa-47511-p_1.htm

Naczelna Prokuratura Wojskowa w Warszawie

"Komunikat Naczelnej Prokuratury Wojskowej

28.06.2013

Informujemy, że w dniu dzisiejszym do Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie został dostarczony materiał dowodowy, pobrany i zabezpieczony w trakcie oględzin dwóch fragmentów brzozy w dniach 18 lutego – 7 marca 2013 r. przy udziale prokuratora Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie oraz biegłych.

Biegli dokonali wówczas zwymiarowania dwóch fragmentów brzozy (odciętych do badań kryminalistycznych w Smoleńsku w dniu 11 października 2012 r.), zmierzyli cięcia, ułamania i darcia, zabezpieczyli znajdujące się w nich elementy metalu i powłok lakierowych. W dalszej kolejności biegli dokonali odlewów silikonowych z wybranych darć, cięć i złamań oraz elementów metalowych. Biegli pobrali również próbki z elementów tkwiących w brzozie do dalszych badań fizykochemicznych, metaloznawczych i mechanoskopijnych. Następnie, w Smoleńsku, biegli pobrali z lewego skrzydła wraku samolotu próbki referencyjne (porównawcze) elementów metalowych i powłok lakierowych.

Dodatkowo oprócz zabezpieczonego uprzednio materiału dowodowego do prokuratury wpłynęły również protokoły z tych czynności. Protokoły te zostaną niezwłocznie przekazane biegłemu tłumaczowi przysięgłemu celem ich przetłumaczenia na język polski. W następnej kolejności protokoły wraz z całym zabezpieczonym materiałem zostaną przekazane biegłym z Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, w celu wykonania stosownych badań.

W oparciu o przedmiotowy materiał dowodowy biegli określą m.in. mechanizm powstania uszkodzeń drewna brzozy, a więc czy uszkodzenie drzewa mogło powstać od uderzenia skrzydła samolotu i czy samolotem tym był Tu-154 M nr 10, jak również biegli ustalą czy na pobranych do badań próbkach znajdują się ślady materiałów wybuchowych.

 

Rzecznik Prasowy NPW
p.o. ppłk Janusz Wójcik"


Ale numer #10, a dotąd były brane pod uwagę inne numery np. #1, #2, #101, #102. Boczne oczywiście :)? Te numery?

Z mojej wiedzy podpartej info z Wiki Prokuratura powinna raczej badać #101.


"Polski samolot Tu-154M nr boczny 101

Polski samolot Tu-154M nr boczny 101 – wojskowy samolot Tupolew Tu-154M Lux, który 10 kwietnia 2010 roku uległ katastrofie w Smoleńsku. Należał do 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego i znajdował się w dyspozycji Kancelarii Prezesa Rady Ministrów[1].

Samolot Tu-154M nr boczny 101 o numerze seryjnym 085837 (90A-837)[2] został wyprodukowany 26 czerwca 1990 roku w zakładach lotniczych w Kujbyszewie w ZSRR[3]; Polska zakupiła go w tym samym roku[4] za kwotę 14 milionów rubli na mocy umowy polsko-radzieckiej z 27 maja 1989 roku[5]."

pl.wikipedia.org/wiki/Polski_samolot_Tu-154M_nr_boczny_101


Obawiam się, że to może być literówka, niemniej jednak, a nawet tym bardziej świadczy nienajlepiej o jakości pracy prokuratury wojskowej. Co tu dużo gadać, tym śledztwem interesuje nawet sam Pan Premier Tusk chyba, bo ostatnio wzywał do przeproszenia Czas na przeprosiny.

Tak, ten, co to wzywał do nie interesowania się polityką

"nie róbmy polityki, budujmy stadiony / przedszkola..." i inne takie. 

PS

Mianem idioty określano w starożytnej Grecji tych, co się nie interesowali dobrem wspólnym - czyli polityką.


PS 2

Podpis też ma fajny Pan Rzecznik - "p.o. ppłk Janusz Wójcik"
czyżby pełnił obowiązki pułkownika / półkownika?

http://about.me/piotrs Tu i tam pisuje, jak takom Ochotem czuje, albo cuś mnie obliguje. | "Vi sono momenti, nella Vita, in cui tacere diventa una colpa e parlare diventa un obbligo" - Oriana Fallaci. ________________ np.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości