Piotr Stróż Piotr Stróż
403
BLOG

Prośba o informację publiczną

Piotr Stróż Piotr Stróż Polityka Obserwuj notkę 11

W nawiązaniu do notki
RE: Dlaczego Partia spotyka się w siedzibie Rządu

Zapytałem się w listopadzie ubiegłego już roku, a dokładnie:

1 listopada via Twitter

@PremierRP Czy partia PO zapłaci[ła] za używanie państwowych gmachów i ekstra ochrony? http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,opage,22,title,W-kancelarii-premiera-zebral-sie-zarzad-krajowy-PO-Ostatni-sondaz-jest-dotkliwy,wid,15733600,wiadomosc.html?ticaid=111964  @pawelgras @premiertusk

11:46 rano - 1 lis 2013

i też 4 listopada (Pn 2013-11-04 12:44) wysłałem drogą elektroniczną do 'infolex@kprm.gov.pl' zapytanie następującej treści:

 

 

 

Dzień dobry,

 

W związku z komentarzem na blogu”

 

„Może niezbyt dokładnie czytam notki ale nie spotkałem jednego pytania : czy PO zapłaciła za wynajęcie sali na 7 godzinne obrady w KPRM ?... I drugiego : jakie przepisy zezwalają na organizację spotkań partyjnych w budynkach administracji państwowej ?...”

GRABIC  09:57

http://piotr.salon24.pl/545682,urzednik-zwolniony-bo-wykryl-nieprawidlowosci#comment_8338196

 

i w poczuciu konstytucyjnej troski o dobro wspólne ośmielam się tą drogą poprosić o udzielenie informacji w przedmiotowym zakresie.

 

Interesuje mnie w szczególności wysokość ewentualnej opłaty i podstawa prawna (umowa, zgoda, etc.).

Wiele mówi się o rozdziale Kościoła od Państwa. Tymczasem mój niepokój budzi to, co „wyprawia” Partia PO RP np. organizując posiedzenia Zarządu Krajowego w siedzicie Rządu. Czy to przypadkiem nie jest samowolka Pana Premiera i przekroczenie uprawnień? Moim zdaniem posiedzenia partyjne powinny się odbywać w siedzibie partii lub ewentualnie w pomieszczeniach wynajętych i opłaconych zgodnie z umową najmu.  

 

Zaniepokoił mnie też stan majątku

RODZAJ:

WARTOŚĆ:

1. Rzeczowe aktywa trwałe (po amortyzacji), w tym:

         8 171 713,49 

budynki, lokale

                24 788,94

http://bip.kprm.gov.pl/kpr/bip-kancelarii-prezesa/majatek-kprm/2327,Majatek-KPRM.html

 

który jak się wydaje nie uwzględnia wartości lokalu i budynków przy Al. Ujazdowskich 1/3. Być może nieruchomości te zostały podarowane komuś, zbyte lub przekazanenp. „nieodpłatnie w drodze umowy partnerowi prywatnemu lub spółce, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100), na czas realizacji przedsięwzięcia w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego” stosownie do dyspozycji w Art. 14 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

 

Czyżby KPRM nie była właścicielem budynków, w których urzęduje?

 

 

 

Pozdrawiam

Piotr ... [dalej dane osobowe]


I dotąd nie uzyskałem odpowiedzi. Nie wiem dlaczego, może na niewłaściwy adres wysłałem zapytanie. Przesłałem zatem dzisiaj na kontakt@kprm.gov.pl

http://about.me/piotrs Tu i tam pisuje, jak takom Ochotem czuje, albo cuś mnie obliguje. | "Vi sono momenti, nella Vita, in cui tacere diventa una colpa e parlare diventa un obbligo" - Oriana Fallaci. ________________ np.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka