Piotr Stróż Piotr Stróż
573
BLOG

W obronie o. Rydzyka

Piotr Stróż Piotr Stróż Polityka Obserwuj notkę 4

  

W obronie o. Rydzyka.

 

Zainspirowany i oświecony przez aktywnego blogera  Cloclo80 doszedłem do wniosku, że przyczyną nienawiści i dyskryminacji okazywanych przez stronę ZOMO-wską w stosunku do mediów oraz pozostałych inicjatyw o. Tadeusza może być fakt, że goszczą one … polityków PiS.  W domyśle, bo bywam domyślny (się pochwalę) odczytałem też tę informację jako zarzut, że innych to niby nie goszczą - zatem gospodarze są nietolerancyjni i niepoprawni politycznie, a nawet niedemokratyczni, że o niegościnności nie wspomnę. I muszę przyznać, że coś w tym jest. Faktycznie gośćmi Radia Maryja i TV TRWAM bywają posłowie PiS, chociaż nie tylko oni i nie tylko z tej formacji politycznej. Może i można by zaprosić jakiegoś przyzwoitego polityka z Platformy (naiwnie wierzę, że są tacy), chociaż niekoniecznie. Mogą np. nie mieć czasu lub mieć … inne priorytety. Zresztą - jak z moich obserwacji wynika - nie mają oni problemu z dostępem do innych mediów, w tym mainstreamowych. 

 

Tu jednak pojawia się problem, bo nie godzi się zaprosić przecież do szanującego się katolickiego Radia takiego np. Niewymownego, albo Stefana zwanego od jakiegoś czasu "Niesiołowskim" . Podobnie Leszka Millera. Mam nadzieję, że nie muszę tłumaczyć dlaczego, bo nie chodzi tu li tylko o ideologię. Niektórzy mają po prostu pewne zasady i dbają o kulturę języka. Jak ktoś lubi rynsztok, może sobie wybrać - demokracja w końcu nastała. Ja osobiście też bym ich nie zaprosił, bo "moje uszy to nie śmietnik".

 

Prostutuujący się "celebryci" goszczą w TV publicznej, często anonsowani jako autorytety, za cichym przyzwoleniem moim, tudzież pozostałego "ciemnogrodu", oczywiście poza skrajnymi przypadkami i wyjątkami potwierdzającymi regułę. Ja osobiście także się zbytnio nie oburzam na to, że Kuba Wojewódzki zaprosi np. takiego Donalda Tuska, czy innego Michnika. Owszem nawet udało mi się nie wyrzucić telewizora po zobaczeniu w nim Jacka Żakowskiego. Zarzut nietolerancji - zatem - to nie do mnie. Jestem wyjątkowo tolerancyjny. Nie blokuję dostępu do multipleksu stacjom, których nie lubię. Niech sobie będą. Czasami nawet zdarza mi się oglądać TVN. Nie blokowałem nawet tzw. "Parad Równości" - przynajmniej jak dotąd, a słyszałem i widziałem, że lewakom się zdarzyło blokować Marsz Niepodległości. Jestem raczej pokojowo nastawiony - w szczególności nie zaczepiam gejów, a mnie jeden taki mnie owszem - zaczepił w mieście Krakowie, z ordynarną IMHO propozycją, oczywiście grzecznie odmówiłem, ale go nie unicestwiłem fizycznie. Nawet nie skopałem, ani nie wezwałem psów.  I kto tu mówi o tolerancji, czy też o nietolerancji?

 

Ww. bloger podnosił też kwestię finansów, że niby państwo nie będzie finansować TV TRWAM, czy coś. A Krytykę Polityczną będzie nadal? A z jakiej racji?

 

Telewizja publiczna nie transmitowała ważnego i interesującego dla mnie ubiegłorocznego wydarzenia, a TV TRWAM - owszem, tak - chodzi o  Światowe Dni Młodzieży - Madryt 201116-21.08.2011 i  [wszystkie transmisje] można dotąd znaleźć na stronie internetowej <http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=tep>.

 

Chcę mieć dostęp do porządnego Radia i do przyzwoitej Telewizji, prezentujących wartości chrześcijańskie, podobnie jak lewactwo do czegoś, co mogę nazywać nieprzyzwoitymi wygłupami, ale nie muszę. Dlaczego to niby w kraju poniekąd katolickim w zdecydowanej większości odmawia mi się prawa do oglądania katolickiej telewizji?


Linkografia:  

Ojciec Święty Benedykt XVI wyraża swą radość z faktu, że dzięki Radiu Maryja i związaną z nim Telewizją "Trwam", Jego Podróże Apostolskie, Audiencje środowe i inne wystąpienia mogą być odbierane w Polsce w języku ojczystym. Jest to wyraźny wkład w przybliżanie Misji Piotrowej w waszym Kraju i wśród waszych Rodaków na obczyźnie.

 

Wklejono z <http://www.radiomaryja.pl/artykuly.php?id=1140628>

 

Ks. Bp Adam Lepa: " Jeżeli ktoś dziś, w 2010 roku, atakuje takie media katolickie, jak Radio Maryja, Telewizja Trwam i "Nasz Dziennik", to nie ma pojęcia, jaka jest naprawdę mediosfera w Polsce i w jakim kierunku idą jej główne działania, żeby Kościół wyciszyć i sprowadzić jego działalność tylko do kruchty i zakrystii. Funkcjonująca w tym celu propaganda jest bardzo skuteczna, o czym świadczą choćby badania opinii publicznej na temat "mieszania się" Kościoła do polityki (..) Atakujący Radio Maryja, Telewizję Trwam i "Nasz Dziennik" dają także do zrozumienia, że nie bardzo wiedzą, co to jest wolność słowa i demokratyczna swoboda tworzenia mediów alternatywnych; jak również na czym polega ewangelizacja prowadzona w pluralistycznym społeczeństwie z obowiązującą zasadą, że Kościołowi nie wolno nikogo wykluczać z oddziaływań ewangelizacyjnych, także ludzi zajmujących się polityką"

("Nasz Dziennik" 18-19 grudnia 2010)» więcej

 

Wklejono z <http://www.lo34.natan.pl/radio.html

  

 

Fundacja Lux Veritatis

 

z/s w Warszawie założona została w 1998 r. Działalność statutowa Fundacji wspiera Kościół Katolicki w głoszeniu Dobrej Nowiny, w tym w szczególności przez:

W 2003 r. Fundacja uzyskała koncesję na nadawanie programu telewizyjnego pod nazwą "Trwam". Adresowany jest on przede wszystkim do Polaków zamieszkałych w naszym kraju, jak również do środowisk polonijnych żyjących i działających w różnych częściach świata. Program TV Trwam od samego początku zyskał szerokie uznanie, wyróżniając się na tle innych programów telewizyjnych oryginalną zawartością merytoryczną, konstrukcją ramówki, jak również interaktywną formą audycji, bardzo często emitowanych na żywo

 

Czytamy na stronie <http://www.luxveritatis.pl/index.php?strona=o-fundacji

 

Wspomniane komentarze:

 

@Pavl6

Rzecz w tym szanowny Panie, że wspomniane przez pana media (RM i TV Trwam) goszczą nieustannie polityków PiS. Łagodząco-pojednawczy ton wypowiedzi o. redemtorystów prowadzących programy całkowicie blednie na tle propagandowej kanonady zapraszanych gości.

CLOCLO80

0  397 | 05.01.2012 23:12|link 

...

 

@Cloclo80

Rzecz w tym szanowny Panie, że wspomniane przez pana media (RM i TV Trwam) goszczą nieustannie polityków PiS.

Fakt goszczą - bywają. Sam słyszałem. Wczoraj w "Rozmowach niedokończonych" Pan Poseł Antoni Macierewicz był, niestety linku nie mogę jeszcze wskazać do odsłuchania, ale jak ktoś chce to znajdzie na stronie internetowej Radia Maryja za jakiś czas, może po weekendzie. Nie tylko PiS, zresztą - Solidarna Polska też bywa zapraszana, a że inne opcje mniej - no cóż do porządnych mediów się chamów, menelstwa, złodziei, Niewymownych, lewactwa, szuj, zbirów, zaprzaństwa i innego plugastwa nie zaprasza i to chyba dziwić nie powinno. A i nieprzyzwoitych nie wypada do katolickiego Radia prosić. Dbają o kulturę języka i poziom debaty - nie mogą sobie pozwolić np. na Stefana zwanego od jakiegoś czasu "Niesiołowskim", bo to nie przystoi.

I za to ich lubię i słucham. Bo ja to chamstwa nie toleruję w debacie publicznej.

Chciałbym też, żeby jakaś chociaż jedna przyzwoita TV znalazła się na multipleksie. Dziwne?

PIOTR STRÓŻ

72  1411 | 06.01.2012 15:37|link

 

Wklejono z Wepchniemy TV Trwam do MUX-u, czy tego chcecie, czy nie!

 

http://panp.salon24.pl/378746,wepchniemy-tv-trwam-do-mux-u-czy-tego-chcecie-czy-nie

http://about.me/piotrs Tu i tam pisuje, jak takom Ochotem czuje, albo cuś mnie obliguje. | "Vi sono momenti, nella Vita, in cui tacere diventa una colpa e parlare diventa un obbligo" - Oriana Fallaci. ________________ np.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka