Piotr Stróż Piotr Stróż
564
BLOG

W krainie króla Słoneczko

Piotr Stróż Piotr Stróż Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 12

Ostatnio coś straszą nas stanem wyjątkowym i takie tam inne niepoważne wypowiedzi - nie tyle polityczne, co zohydzające politykę, że postanowiłem dla odprężenia sięgnąć do tematów lżejszych.

Później się dziwią, że ludzie nie interesują się polityką, jako troską o dobro wspólne - stosownie do tego co w Konstytucyjnej preambule zapisano. I to kto - same otoczenia Pana Prezydenta Bronisława, oby żył wiecznie i w pokoju, który jak wiemy jest Głową i Gwarantem. Jak nie straszenie Kaczyńskim, to stanem wojennym (gen. Koziej), a wcześniej w radiu gadali, że tenże Kaczyński "pójdzie do piekła" inny doradca Pana Prezydenta (Kuźniar, ponoć prof.). Mam nadzieję, że to nie skrót od profanator. Gdyby w cywilizowanym kraju takich profanacji się dopuszczali doradcy prezydenta to by już nie brali kasiorki za doradzanie, a tu proszę - Pan Prezydent widać ma dobre serduszko i pozwala im się poprawić. Ale ja to nie mam tyle cierpliwości.

Myślę sobie, oj Dolo, chyba ucieknę se z tego wszystkiego - ty moja, Dolo - w Mity. Poczytam se Historie jakieś, Legendy, Bajki - te rzecy, coby się zrelaksować co nieco. Dumę narodową odkurzyć. A nie o tyranach z Syrakuz. Albo jeszcze lepiej obejrzę se coś w Internecie - dopóki jeszcze można.

Notka PANNA WODZIANNA: Podwawelska (feat. Smok) sprowokowała mnie do odkurzenia legend polskich, a szczególnie tych krakowskich. I tak to se w wiki przeczytałem, że Wanda to była szefem Wandali. A ci z kolei penetrowali Rzym (ROMA, Italy), czy jakoś tak.

Możemy być dumni z Polski.

To nie wszystko, bo zapewne pamiętacie kucharza Bartoliniego - też chyba z Italii.

 

 

I proszę z polskim Smokiem 3ma. Kolejny sukces. I chciałem sobie obejrzeć odcinek piąty, zatytułowany

W krainie króla Słoneczko

coby sobie przypomnieć tę śliczną bajkę z lat młodości, a tu:

""Porwanie Baltazara Gąbki 05..."
Ten film wideo jest już niedostępny z powodu otrzymania roszczenia dotyczącego praw autorskich przez TVN S.A..
Przepraszamy za usterki.
"

http://www.youtube.com/watch?v=X8DDwPKhVys&feature=player_embedded

Ale dlaczego? Przecież tego TVN-a S.A. to, to jeszcze nawet na świecie nie było, jak ja tę bajkę w polskiej telewizji oglądałem. A tu cenzurę jakąś bajek będzie zakładał. Że co - zaprzyjaźniona ze smokiem, czy z inną postacią, albo potworem pokazanym w negatywnym świetle? Ale co tam. Szukajcie a znajdziecie - przypomniałem sobie i jest.

Porwanie Baltazara Gąbki odc 5 W krainie króla Słoneczko

  www.youtube.com/watch

"Baltazara Gąbka wraz ze swoim oddanych kucharzem udają się w podróż pełną niespodzianek do krainy króla słoneczko. Ktoś będzie chciał przedstawić Baltazara w złym świetle aby mu w tym przeszkodzić."

czytamy opis na str. http://bajki-dladzieci.eu/baltazar-gabka-w-krainie-krola-sloneczko/#more-207

A taka bajka o Wandzie wcale nie jest droga:

"Pan Twardowski. O Wandzie, co Niemca nie chciała. 101 bajek
Cena detaliczna: 2.99 zł

Klasyczne polskie legendy - o szlachcicu, który podpisał diabelski cyrograf, i o królewnie Wandzie - w kolorowo ilustrowanej wersji dla najmłodszych.

Urocza książeczka z serii „101 bajek” przeniesie małego czytelnika do cudownego świata baśni
. "
http://siedmiorog.pl/?sid=0d5dc8fda9&pg=grupa&idgrupa=18&start=20&start=0&litera=P

Inne fajne polskie bajki, np.:

"Koziołek Matołek Przyjaciel zwierząt"

image
można znaleźć na stronie
http://bajki-dladzieci.eu/k/bajki-koziolek-matolek/

http://about.me/piotrs Tu i tam pisuje, jak takom Ochotem czuje, albo cuś mnie obliguje. | "Vi sono momenti, nella Vita, in cui tacere diventa una colpa e parlare diventa un obbligo" - Oriana Fallaci. ________________ np.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura