Piotr Stróż Piotr Stróż
1011
BLOG

Premier nie słyszał o konferencji naukowców?

Piotr Stróż Piotr Stróż Rozmaitości Obserwuj notkę 8

       Jeśli dobrze zrozumiałem to właśnie na konferencji Pan Premier Donald Tusk stwierdził że nie wie nic o konferencji polskich naukowców w sprawie Smoleńska.

"Nic o tym nie słyszałem".

 

Pomyślałem, że może jest dobry z logiki, słyszał o podwójnym zaprzeczeniu i podobnie jak Graś przełukając ślinę użył tej sprytnej formuły:

        "Pan Premier nigdy nie kłamie".

 (* P.T. Lemingom nalezy się chyba w tym niejscu krótkie wyjaśnie - nigdy, czyli nie ma  takiego czasu kiedy to PDT nie kłamie, albo inaczej prościej 'nie kłamie' = mówi prawdę. Reasumując można to powiedzieć prościej i w sposób bardziej jednoznaczny: 'nie ma takiego czasu, kiedy PDT mówi prawdę', ale nie wypada rzecznikowi).

Ale raczej nie, bo prosił o jakieś szczegóły, by móc się ustosunkować. Posmutniałem wtedy, bo Państwo chyba nie zdało egzaminu. To przykre, że służby nie informują Pana Premiera. Mogliby mu chociaż zapewnić dostęp do Internetu, albo co. W końcu Polska, to nie jakieś Mali, czy słynące z turystyki Premiera Dolomity, ale to prawie 40-milionowy kraj w środku Europy. Wiem, że to niestosowne porównanie, ale nawet ja coś słyszałem. A wpisując w google „konferencja polskich naukowców, Smoleńsk” znalazłem co nieco np. http://hej-kto-polak.pl/wp/?p=63222 i sobie myślę, że Pana Premiera może nie zaprosili – niestosowność, może nawet ilość miejsc ograniczona, albo co, jednak chyba nawet w telewizji o tym gadali. No chyba, że  Pan Premier nie ogląda. No, ale że Rzepy Hajdarowicza nie czytał:

Wstęp na warszawską konferencję był ograniczony, ale jej transmisję można znaleźć w Internecie.

to jakoś nie chce mi się wierzyć. Kryzys – przypomniało mi się, to może ich nie stać na prenumeratę. Mógł rzecznik Paweł [Graś] Grzesiowi podpowiedzieć, w końcu chyba się znają, no nie.

Było i o gwałtach, i to na początku: „przychylamy się do tego, żeby gwałt był w Polsce ścigany z urzędu”. Z tzw. gwałtami małżeńskim PDT deklaruje, że „chcemy walczyć” – i tak się zastanawiam, kogo ma na myśli mówiąc w liczbie mnogiej – my. I chyba dobrze usłyszałem, bo potwierdza tę formę wypowiedzi również znana z uczciwości Gazeta Wyborcza:

Tusk: Chcemy ścigać gwałty z urzędu. I walczyć z tzw. gwałtami małżeńskimi

jb, PAP

15.01.2013 , aktualizacja: 15.01.2013 16:21

Nawet pamiętną deklarację o synach Szatana wyartykułował w liczbie mnogiej „jesteśmy synami Szatana”, a nie jestem synem Szatana (stenogram sejmowy z 19.01.2011).

Pan Premier zapowiadają jeszcze – pozostając w tej konwencji ("my" Donald Tusk) - walkę z nikotynizmem. No to se jeszcze zapaliłem, może ostatniego?

Dowiedzieliśmy się też, że Dolomity "są bardzo polskim miejscem”. Dodaje "ale zgadzam się z Panem Prezydentem" . Zapewne w związku z sugestiami i aluzjami Pana Prezydenta Komorowskiego.

„Zachęcam wszystkich kolegów polityków, wszystkich Polaków do tego, aby zanim się wybiorą w Alpy, Apeniny albo w Pireneje, żeby najpierw przyjechali w polskie góry. Warto tutaj jeździć na nartach, bo tutaj widać, że zgoda buduje

- dodał Komorowski. Prezydent przypomniał też, że stacje narciarskie w Białce Tatrzańskiej powstały dzięki zgodzie ponad trzystu właścicieli gruntów usytuowanych pod stokami.”

http://wpolityce.pl/wydarzenia/44734-komorowski-na-nartach-zacheca-do-organizowania-igrzysk-w-zakopanem-i-wtyka-szpile-tuskowi-za-szusowanie-w-dolomitach

Podobno też o jakiejś przygodzie wspomniał, ale szczegółów jeszcze nie znam:

„Mamy bardzo mocny sentymentalny związek z moją żoną – mieliśmy dla nas bardzo ważną taką osobistą tez przygodę w tym miejscu we Włoszech 20 lat temu i dlatego zawsze z wielkim sentymentem tam wracamy.”

Szkoda, że nikt tego nie spisuje, muszę chyba jeszcze raz wysłuchać, żeby coś więcej jeszcze zrozumieć – na szczęście już jest nagranie na stronie http://www.tvpparlament.pl/retransmisje-vod/inne/konferencja-prasowa-premiera-donalda-tuska/9751399

PS

A może się mylę i ktoś traktując poważnie i z należytym szacunkiem spisuje te słowa i publikuje wypowiedzi Pana Premiera? Byłbym wdzięczny za link, bo mam problem z uważnym odsłuchaniem, o czym już poprzednio pisałem.

http://about.me/piotrs Tu i tam pisuje, jak takom Ochotem czuje, albo cuś mnie obliguje. | "Vi sono momenti, nella Vita, in cui tacere diventa una colpa e parlare diventa un obbligo" - Oriana Fallaci. ________________ np.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości